SKIFTESVECKAN 2017

Vardag / Permalink / 0
 
I lördags börja vi med grillning och sen var det förfest med vårt fadderi och vårt festeri. Där fick vi schemat för hela veckan och även lite regler och uppdrag. Det blev sen utgång på trappan och sen åkte jag med 2 bussen hem till Finspång. Söndagen tillbringa jag i sängen då jag ville bli så frisk så frisk som möjligt inför veckan som skulle komma.  
Måndags hade vi först presentions spex som var en låt som handla om oss. Sen på kvällen var vi i folkparken och tävla massa (såklart) & spexa lite till. Kläder efter väder kan man ju säga... Först är det superkallt sen varmt sen kallt, kul när tshirten ska va ytterst också, inte alls krångligt ;) 
Tisdagen efter lunchaktiviteten drog vi till Världens och åt god mat hela gänget! Sen var det kvällsaktivitet med blandat gäng och självklart gick vinnarskallen igång och vi lyckades tillomed ta vinsten! Det var Action race och det var runt omkring hela Norrköping med massa olika stationer. 
Onsdag var det först förfest med spextävling som vi gick och VANN!! Så stolt över mitt gäng så duktiga vi var med både dans och sång!!!! ♥ Sen gick vi ut på trappan och sen checka vi av ett uppdrag som var karaoke på Vasa. 
Torsdag var det lunchaktivitet som mitt lag vann & sen hade vi picknick på skvallertorget då det var ett uppdrag under veckan. Sen lärde jag en från mästeriet Skapligt att dansa. 
Fredag var det dags för sista kvällen som förfadderister så vi bjöd våra "föräldrar" på kvällsmat och jag satt bokstavligen ihop med min vice general. Det var mattävlingar vem som kunde äta chockladpudding snabbast och sen fick vi lite straff för alla missar vi gjort som förfadderister. 
SEN KOM SISTA DAGEN/KVÄLLEN & vi fick äntligen bli riktiga fadderister och ta på oss VÅRA kläder. Haha tänk att vi ska gå runt såhär i två veckor i augusti haha älska traditioner. (Vi är miljöhjältar med tema havet). Det var först förhäng och sen sittning på trappan där vi visa upp vårat spex och även dansa vår dans som därtill. Sen var det mellanfest på Gripen med massa & vi träffa även vårt festeri som äntligen också är "riktiga festerister". 
sen gick vi till Trappan & dansa loss det sista!!! Med tema neonparty!
Till top