Småland V.29

Vardag / Permalink / 0
 
 
tisdags förra veckan hoppa jag på tåget ner mot Växjö. På stationen blev jag upphämtad av Bästa Lollo som pluggar samma som mig. Vi gick runt lite i Växjö och sen åkte vi hem till hennes familjshus. Vi åt en god halloumi sallad och prata ifatt lite.
 
 
Sen följde vi med hennes familj på BILBINGO haha. Det var så kul, men blev tyvärr ingen vinst. Sen tog vi en liten promenad och sen hade vi ansiktsmask innan vi somna. 
 
 
Dagen efter gick vi upp lite efter 7 för att springa innan frukost. Sen gjorde vi oss iordning för att åka ner mot gulle Amanda som bor i Karlskrona. Vi kom fram till henne vid 14. 
Vi åkte in till Karlskrona och åt glass. 
 
 
VI bada sen med våra nya flytpizzor <3 
Sen var det dags för lyx lyx lyx med en egen kräftskiva med kräftor som Amandas familj fångat. Det var så GOTT. Amandas mamma gjorde världens godaste focaccia med. 
Titt så fin vovve Amanda har <3 (Okej hon har två, skulle lika gärna kunna vara båda på bilden)
Sen var det badtunna som gällde varvat med att springa ner till sjön och "svalka" sig. Är så tacksam för att jag fick komma och hälsa på båda två. Är mer pepp inför höstens studier och vill mer än gärna ha tillbaks båda till Norrköping redan nu <3
 
 
På torsdagen vakna vi upp alla bredvid varandra och vi åt en god frukost. Vi hälsa på Amanda och deras två får (även här får bara en vara med på bild). 
 
Jag och Lollo åkte sen för att komma hemma ganska skapligt till Norrköping. Vi tog en lunch på IKEA men sen hitta vi såklart lite nytt också.. Hade blivit billigare om vi gick till en fanzzy resturang istället :-) Vi åkte iallfall upp till Norrköping och kom hem ungefär runt 17. Jag städa då lyan och tog sen en kvällspromenad. 
Till top